۲۹ تیر، ۱۳۹۱

یه بار دیگه بری سمت قبر ندا، همونجا قبرت میکنیم..


  
خیلی اتفاقی بعد از چهار سال، عکس و ویدیوی تجمع مقابل سفارت امارات رو پیدا کردم. جالب بود برام و کلی خاطره زنده شده.. چند تا از بچه‌های همین فیس‌بوک رو هم دیدم تو فیلم و عکس.. زد به سرم جاهای دیگه که بودم و احتمالا به خاطر حساسیت موضوع کلیدواژه‌هایی برای جستجو میشه ازش پیدا کرد رو بگردم دنبالش.. تا رسیدم به این عکس!

این عکس مربوط به روز تشییع جنازه سهراب اعرابی هستش.. در بین عکس‌هایی که منتشر شده، خودم رو بین جمعیت پیدا نکردم.. فقط عکس ماشینم (پراید سفید) رو دیدم که تو بلوار کنار قطعه اونور خیابون پارک کرده بودم.. چند قدم اینور تر از ماشین قبر ندا بود.. سهراب رو داشتن خاک میکردن.. رفتم از ماشین آب آوردم و رفتم سر قبر ندا نشستم و پلاک روی خاکش رو شستم.. سنگ قبری نداشت و به خاطر خاک و گل اصلا مشخص نبود قبر کجاست.. دیده نمیشد اصلا.. خیلی اتفاقی پیدا کردم و کسی هم متوجه نشده بود تا اون موقع.. بعد چند نفری دیدن و یهو شلوغ شد دور قبر ندا.. چند دقیقه‌ای نشسته بودم زمین و سرم لای پا زار میزدم.. بعد که برگشتم ظرف آب رو بذارم تو ماشین، دو تا از لباس‌ شخصی‌ها اومدن طرفم.. یکیشون بازوم رو تقریبا چنگ زد.. تو حالت گیجی و تو شلوغی کشید برد اونور خیابان.. گفت یه بار دیگه بری سمت اون قبر همونجا قبرت میکنیم.. هیچی نگفتم.. زبونم اصلا تو دهنم نمی‌چرخید.. نگاه‌شون کردم و با یه تحکم خاصی بهم گفت: فهمیدی؟ ولم کرد و رفتم سمت ماشین.. بعد که برگشتم بین جمعیت، دیدم از ماشین و پلاکش دارن فیلم میگیرند.. به یکی دو تا از دوستانی که دیده بودمشون جریان رو گفتم.. سوئیچ ماشین رو دادم یکی ماشین رو برداشت و برد و خودم هم با دوست دیگه‌ای برگشتم.. الان عکس رو دیدم و مو به تنم سیخ شد از خاطرات اون روز..؛

چند قدم اینور تر از قبر سهراب و ندا، اشکان سهرابی رو خاک کرده بودند..؛

۳ نظر:

  1. جدا از متن تاثیر گذار و نااحت کننده میخواستم بگم که متن دو اشتباه دستوری داره.
    یکی اینکه :
    'این عکس "برای" روز تشییع جنازه سهراب اعرابی هستش '
    اشتباهه !
    یا باید بگید روز تشییع جنازه سهراب اعرابی گرفته شده و یا "مال" روز تشییع جنازه سهراب اعرابی هست.
    و اون یکی :
    ' سهراب و داشتن '
    سهراب رو داشتن .

    پاینده باشید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خیلی ممنونم از تذکر درست و به جای شما. لطف کردید واقعا. برای اشتباهم معذرت میخوام

      حذف
    2. خواهش میکنم..
      ممنون از برخورد خوبتون :)

      حذف